- Aktualni dogodki
So bencinske črpalke ustrezno dostopne in označene?
Predsednik Zveze Dane Kastelic je že pred meseci opozoril podjetje MOL & INA d.o.o., ki v Sloveniji prodaja goriva, na neustrezna obvestila za invalide na njihovih bencinskih servisih. Obvestila morajo namreč biti na ustreznem mestu in ustreznega barvnega kontrasta, da invalid-voznik dobi informacijo, kam lahko pokliče za pomoč pri točenju goriva. Podjetje nam je odgovorilo, da bo zadevo uredilo, a ker odgovora ni bilo, smo o tem obvestili še Zagovornika načela enakosti, ki je posredoval pri podjetju. Slednje je nato obljubilo, da bo bencinske servise ustrezno opremilo z informacijami, kar smo samo zaznali tudi v praksi.
To priložnost smo izkoristili, da smo v maju podjetju MOL in Petrol, ki sta v Sloveniji največja prodajalca goriva, posredovali pobudo, kako celostno urediti dostopnost svojih bencinskih črpalk za invalide. Predlagali smo, da naj to zajema med drugim tudi:
- da je vsak agregat na bencinskem servisu opremljen z informacijami, kam lahko invalid-voznik pokliče za pomoč pri točenju bencina; nalepka ali tabla mora biti na mestu, ki je viden iz vozila in biti zadostno velika in ustreznega barvnega kontrasta;
- dostop do sanitarij mora biti brez ovir, kar pomeni brez stopnic, pot mora biti ustrezne širine, še posebej v primeru ovinkov, vrata od sanitarij ne smejo biti pretežka, površina in razporeditev sanitarij in umivalnika mora biti ustrezna za osebo na invalidskem vozičku (s pomočjo našega arhitekta smo podali natančne mere in tehnična navodila za zagotovitev minimalne dostopnosti);
- če se sanitarije zaklepajo, naj se zagotovi dostop z EURO ključem, pri čemer smo se s ponudnikom teh ključev ločeno dogovorili, za poseben popust do konca leta za bencinske črpalke, tako da bi se jih za to odločilo čim več;
- da je tudi trgovinski del bencinskega servisa ustrezno prilagojen, kar pomeni predvsem brez stopnic, ustrezne širine med policami, dovolj nizko sprejemno okence (tudi tukaj smo podali natančna tehnična navodila);
- da so dostopni tudi aparati na bencinskem servisu, kot so kavomati in bankomati, to je, da so dovolj nizki in nameščeni brez ovir v predelu kolen.
Obe podjetji sta nam sporočili, da bosta pobudi preučili. S strani podjetja MOL & INA smo prejeli naknadno še dodatna pojasnila, da že letos načrtujejo določene nove rekonstrukcije na bencinskih servisih, pri katerih bodo upoštevali tudi dostopnost do blagajn ter produktov in storitev na servisih za vse stranke, ne glede na morebitne njihove gibalne omejitve, ter da bodo na lokacijah, kjer je prostora dovolj, zagotovili neoviran dostop do sanitarnih prostorov.
Zanima nas, kakšne so vaše izkušnje? Če ste opazili kakšno pozitivno spremembo ali če imate kakšno slabo izkušnjo (npr. neustrezne informacije, nedostopnost sanitarij ali trgovinskega dela bencinske črpalke) nam to sporočite, da preučimo in po potrebi posredujemo dalje. V sporočilu navedite vaše ugotovitve in priložite tudi sliko, da si bomo situacijo lažje predstavljali.