• Aktualni dogodki

Pitje alkohola tudi v času epidemije ni priporočljivo

23. April 2020

Zveza paraplegikov Slovenije od leta 2018 sodeluje v projektu SOPA – Skupaj za odgovoren odnos do pitja alkohola, v sklopu katerega skupaj z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje (NIJZ), drugimi nevladnimi organizacijami in ostalimi deležniki opozarja na posledice škodljivega in tveganega pitja alkohola.
V nadaljevanju povzemamo nekatere ugotovitve in priporočila, ki so nastala v sklopu tega projekta, glede pitja alkohola v času epidemije.
Epidemija COVID-19 ima velik vpliv na naše vsakdanje življenje in marsikomu povzroča veliko stresa, zbuja občutke strahu, nemoči, jeze itd. V takšnih situacijah običajno razmišljamo o načinih, s pomočjo katerih bi se teh občutkov znebili. Eden izmed načinov, na katere lahko v takšnih situacijam pomislimo, je tudi pitje alkohola.
Kadar popijemo manjše količine alkohola, dobimo občutek sproščenosti, smo bolje razpoloženi in za nekaj trenutkov pozabimo na svoje težave, saj alkohol upočasni delovanje osrednjega živčnega sistema. Pri tem je pomembno izpostaviti, da gre samo za kratkotrajne učinke, ki izginejo, potem ko se alkohol izloči iz telesa.
Alkohol pa ima poleg tega, da negativno vpliva na zmožnost presoje in oslabi psihofizično delovanje ter s tem onemogoči ustrezno odzivanje na dogajanje okoli nas, še mnogo drugih negativnih učinkov, kot so npr. slabost, bruhanje, motnje srčnega ritma, vnetje trebušne slinavke, vnetje želodca, motnje razpoloženja, ravnotežja, motnje v presojanju, v koordinaciji, v spominu, motnje spanja, motnje v spolnosti, nekritičnost in nasilnost. Rezultati raziskav kažejo, da ima alkohol že kratkoročni vpliv na imunski sistem, saj je posameznik še 24 ur potem, ko je popil preveč alkohola, bolj dovzeten za viruse in bakterije, torej posledično tudi za okužbe.
Namesto pitja alkohola je priporočljivo, da pridobite pomembne informacije o trenutni situaciji v Sloveniji, o svoji stiski govorite z ljudmi, ki so vam blizu, ohranjate socialne stike s pomočjo sodobne tehnologije, skrbite za zdrav življenjski slog, preizkusite različne vaje za telo, ki so dostopne na spletu itd. V kolikor je vaša stiska prehuda, pa poiščite ustrezno psihološko pomoč (npr. preko brezplačnih razbremenilnih telefonskih pogovorov).

Naložbo sofinancirata Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada (80%) in Republika Slovenija (20%).