Boris Šter - slikar

ZGIBANKA

Boris Šter se je rodil 23. avgusta 1952 v Tržiču in je član Društva paraplegikov Gorenjske. V letu 1988 je po prometni nesreči postal paraplegik. Pred nesrečo se je samostojno ukvarjal z gostinstvom. Rad ima naravo in vse kar je povezano z njo. Želja postati slikar, ki izvira že od rane mladosti, ga je pripeljala med člane Likovne sekcije Zveze paraplegikov Slovenije.

Najprej se je izpopolnjeval pod mentorskim vodstvom Mladena Stropnika, v zadnjih letih pa sta na likovnih delavnicah in kolonijah njegova mentorja grafik Jože Potokar ter krajinar in portretist Rasso Causevig. Svoja dela je razstavljal na samostojnih in številnih skupinskih razstavah, ustvarja pa jih v olju, akrilu, guažu in grafiki. Boris Šter je pri Zvezi paraplegikov Slovenije od leta 2006 pa do leta 2012 uspešno vodil kulturno dejavnost.

»Njegove slikarske podobe nosijo impresionističen pridih in so tesno povezane z realnim svetom. Dela Borisa Štera so zdaj realistična, a že naslednji trenutek kot pri impresionistih potopljena v sončno luč in atmosfero. Obrisi njegovih krajinskih podob so ta hip jasni in sklenjeni, vendar že naslednji hip utonejo v barvi. Ostre konture nadomestijo lise in ploskve, krajina se nam naenkrat predstavlja kot privid, kot podoba nastala v slikarjevih očeh in ne kot podoba, ki se nam navidezno javlja kot otipljiva predmetnost.

Slikar se ne spušča v detajle, ki razpadajo v svetlobi in izginjajo v prostoru, v katerem je vse podrejeno enotnemu razpoloženjskemu vzdušju. Šterovo slikarstvo se ne razvija samo na relaciji realističnega ali impresionističnega izraza, temveč v nekaterih primerih kot je njegovo »Tihožitje s cvetočo vejico,« prestopa te meje in meša med barve nek liričen zven, kot jasen znak slikarjeve čustvene zavzetosti. "Umetnost ni samo čopič ali dleto, je tudi glava in srce!"Iz te lepe misli Johna Ruskina so zrasla tudi dela, ki so plod trdega dela, ustvarjalne volje in umetnosti odprtega srca«, je poudaril umetnostni zgodovinar, dr. Cene Avguštin.

Absolvent umetnostne zgodovine Jaka Racman pa je zapisal: »Boris Šter na svojih slikarskih popotovanjih neverjetno sproščeno potuje preko razgibanega terena slogovnih obdobij, likovnih pristopov in tehnik ter vselej znova izkazuje odlično obvladovanje slikarskih veščin. Če je njegov modernistični pristop ploskovitega in stiliziranega, trdno grajenega, aritmiziranega prizora obmorske vedute v izvrstnem kadru grajen skoraj tektonsko statično (s širokimi potezami čopiča in slikarske lopatke),  je na drugi strani ženski akt divje ekspresionističen. Akt je osredinjen na disproporcionirano figuro, podano v mesenem fetišizmu Feliciena Ropsa ali poznega Mateja Sternena, pred kontrastno utripajočim ozadjem vihravih potez.
Boris Šter je na natečaju za Zlato paleto prejel že nekaj certifikatov kakovosti – leta 2005 na ex-temporu v Trbovljah pa tretjo nagrado.