SAMOSTOJNA RAZSTAVA BENJAMINA ŽNIDARŠIČA

datum: 28.02.2018

Benjamin ŽnidaršičNaš vsestranski umetnik in član mednarodnega združenja (VDMFK) slikarjev, ki slikajo z usti ali nogami Benjamin Žnidaršič je 27. februarja 2018 v knjižnici Bena Zupančiča v Postojni odprl samostojno razstavo - Umetnost ne pozna ovir. Prva velika pregledna razstava Benjamina Žnidaršiča v Postojnski knjižnici želi ovrednotiti in predvsem ohraniti umetniški opus, hkrati pa odpira mnoga danes aktualna vprašanja, med drugim status invalidov v današnji družbi.
Skozi oči umetnika prinaša zgodbe iz sebe in iz svojega okolja z željo, da ljudje podprejo nove možnosti za razumevanje in spoznavanje slikanja z usti. Vprašanja, ki omogočajo različne načine razmišljanja in čutenja o trenutnih izzivih in težavah današnje sodobne družbe, v kateri smo priča turbulentni socialno-politični situaciji, poskuša umetnik s tokratno razstavo opozoriti na že zdavnaj priborjene pravice invalidov in jih ponovno zagovarjati. Njegova življenjska izkušnja prav vsakemu ponuja Za glasbo sta poskrbela njegova prijatelja Nejc Slapar in Dino Gojov razmislek pomembnost človekove ustvarjalnosti. Z demonstracijo slikanja in pogovorom na to temo pred otvoritvijo razstave, je hotel opozoriti prav na to. Pogovor z njim je vodila umetnostna zgodovinarka Polona Škodič, ki ga gotovo najbolj pozna. V kulturnem programu sta nastopila prijatelja Nejc Slapar in Dino Gojo, ki s svojim glasbenim performansom posredujeta umetnost ljudem prav s takšnim zanosom kot Benjamin Žnidaršič.
Pogovor je vodila umetnostna zgodovinarka Polona ŠkodičRazstava odstira panoramski pogled čez raznoliko slikarsko dejavnost umetnika. V slikarstvu je svoje znanje dograjeval z občutkom do vsega kar je lepo. Neprekinjena ustvarjanja so ga privedla do začetnih korakov slikanja v sekciji Zveze paraplegikov Slovenije do ustanovitve Zavoda Ars Viva. Začel je z akvarelom, zaradi svoje raziskovalne žilice je nadaljeval ustvarjalno pot v olju, akrilu in grafiki. Nastajala so mnoga nova dela, ki so od preslikovanja narave prešla tudi v abstraktne vsebine, ki jim je mogoče slediti le s temeljnim poglabljanjem v likovno teorijo. V zadnji zaznavni slikarski fazi pa izpostavlja nanose z lopatico, ki jih tonsko ureja v kristalne tonske prehode. Skozi prizmo njegove presoje in naših zaznav so izstopile presojne tople barve, ki se vežejo na čutenje človeka, ki se v veličini svojih razmišljanj in doživetij predaja naravi.
Obiskovalci razstaveNjegovi motivi so lirično vezani na naravo in v njej zaznavni kolorit. Ta narava je topla, prosojna in vabljiva, predvsem pa morske podobe s toploto v širokem barvnem razponu. Predstavljeni opus je le del njegove slikarske pripovedi, ki jo je začel z liričnimi akvareli. Če bi njegovo ustvarjanje primerjali z naravo, ki jo dobro pozna, potem bi lahko trdili, da se je njegova notranja globina razbohotila v nadaljnjih likovnih iskanjih kot pomlad, ki prihaja.



< nazaj na prejšnjo vsebino